Hari terakhir utk saya ber"honeymoon"..!


So sad bila baca tajuk entry kat atas kan.. Hurmm..
sedar tak sedar dah hampir dua bulan lebih jugak lya ber'honeymoon'..
eh! ape korang fikir haa? 'honeymoon' or dalam erti kata lain menganggur lah..
lepak-lepak kat rumah.. shopping.. holiday.. macam-macam lagi lah..
btul-btul relaks, enjoy.. suka hati jer nak buat apa pun kan.. rasa macam tuan puteri pun ade..
hari-hari makan cukup, ade duet.. poket berisi lah jugak walaupun tak tebal.. okey lah kan..
paling penting.. all that is sponsored.. hehe..
betapa bahagia nya hidup kan..
but selama mana nak camtue kan? lama-lama bosan jugak..
tak caye, cer tanya anak-anak raja.. bosan tak? hihi..
so, selepas berhari-hari carik keja..
kadang-kadang pergi sorang-sorang.. kadang-kadang abah temankan bila dia ade masa..
betapa gigihnya nak bekerja kan..
fyi, nowadays.. proses mencari kerja sangatlah sukar..
macam-macam ragam orang yang kte akan jumpa..
ade yang btul-btul bersikap nak membantu, tak kurang jugak ade yang bersikap nak 'menjatuhkan'..
and finally.. i've got the job..
takde lah gempak mana kan.. but memenuhi keperluan lya buat masa sekarang..
Alhamdulillah... Terima kasih tuhanku..

Mengkikut perkiraan nye, esok adalah hari pertama lya akan mula bekerja..
perasaan? nervous.. excited.. happy.. malas skit! hihi..
semua rasa bercampur..
tapi, di sudut hati yang teratas.. rasa syukur sangat-sangat bila dah ade kerja nih..
ble dah ada duet sendiri, lain keadaan nye.. kan?
so... hope semuanya akan berjalan lancar and baek-baek saja !
Amin.. Amin Ya Rabbal A'lamin..




Thanks for reading!

0 comments: