Yeah ! I like this lah !



Hola !
Act kan korg... dh lama sbnr nye lya nk update kan tntg bnde nih...
Well, mcm biasa.. busy kan ! and simptom-simptom nyanyuk also dh mula tunjuk belang ! haipppp!
heee~ okey-okey ! ape lah yg suka sgt tue oit...
jeng..jeng..jeng..
taaadaaaa !




hahaha... adehhh !
gugur jap jantung tgk Encik Pilot nih ! hahaha~
encem kan?
he's my fevret too ! mne tak gugur jantung kannnnn !
act, nie utk cte Adam & Hawa !
yg ntah ble agaknye nk kuar tv ker hape pn tak tawu lah ! lya pn tak sure sgt...
cume yg nie jer lya very-very-very sure !
psssttt ! i dh bce novel nie...
Adam & Hawa by Aisya Sofea..
jln cte yg menarik !
and for me... Aaron Aziz as Adam Mukhriz !
sgt sesuai... !! :)

Adam Mukhriz : dia lelaki yg matang ! tegap... kacak bergaya ! sesuai dgn kerjaya dia as a pilot ! 
okey ! tue jer nk update ! heee~
laen-laen bnde, i taknak amik port k ! tak penting ! haha~
can't wait !!!
eh..eh ! nah... kte share ckit sinopsis novel Adam & Hawa utk korg k !

## Mengisahkan Ain Hawani seorang remaja lepasan SPM, bekerja di sebuah tadikan milik kakak Adam Muhkriz . Ain hanya bekerja sementara saja, kerana dia ingin menyambung pelajaran di peringkat lebih tinggi. Semasa Ain bekerja di situ, Ain telah bertemu dengan Adam dan dalam diam Ain juga mempunyai perasaan sukakan Adam . Adam pula seorang pilot syarikat MAS, seorang yang tegap, kacak tapi berperangai ala -ala playboy sikit. Cita-cita Ain Hawani bagaikan terhenti di tengah jalan apabila berlaku peristiwa hitam dalam hidupnya, Ain telah ditangkap basah kerana dituduh berkhalwat dengan Adam. Ain telah dipaksa berkahwin dengan Adam bagi membersihkan nama baik keluarga walaupun Ain tidak rela.Dari peristiwa tu, timbullah perasaan benci Ain terhadap Adam kerana sikap Adam yang mendiamkan diri seolah-olah benar mereka berkhalwat sedangkan mereka sebenarnya difitnah oleh bekas teman wanita Adam yang cemburukan mereka. Mereka berkahwin jugak, tetapi tidak seperti suami isteri yang lain, Ain masih membenci Adam dan tak boleh menerima Adam sebagai suami. Ain Hawani kemudian melanjutkan pelajaran ke luar negeri. Mereka berpisah selama 8 tahun. Namun, Adam masih menganggap Ain sebagai isterinya yang sah walaupun tidak bagi Ain. Akhirnya mereka telah bertemu kembali di depan pintu Masjidilharam di Mekah. Adam mengharapkan Ain kembali kepadanya tetapi Ain masih lagi ego untuk menerima Adam kembali. Apabila mereka pulang ke Malaysia,  Ain dan Adam mulai keluar bersama dan cinta mereka kembali bertaut.


Hepi Ending !
Chiaw~




Thanks for reading!

0 comments: