Al-Fatihah...



Rasa sebak,sedih,marah...
suma prasaan b'campur baur ble tgk brita td...
Adik Nurul Nadirah yg dilaporkan hilang sjak 1 march lalu dh pun di jumpai mayat nye 
oleh pihak polis dlm keadaan rentung di  sebuah ladang kelapa sawit...
sgt menyayat hati kan...
Dan, memg disahkan.. itu adalah mayat adik Nurul Nadirah...
Ya Allah, kejam nye...
mcm mna lh seseorg yg dicipta dan di lahirkan dengan hati, 
dgn perasaan boley t'gamak buat mcm tue...
ape slh adik tue?
kalaw yer pun korg b'dendam ker hape,
budak kecik nie tak b'salah okeyh!!
the same things, t'jadi lg...
sume kes-kes yg melibatkan budak-budak...
dulu adik Nurin Jazlin, kemudian adik Syarlini...
skrg... adik Nurul Nadirah... dan ntah berapa ribu lg bebudak yg hilang...
ade yg sampai ke hrnie tak tahu di mana, ape nasib nye...
mana pegi sifat 'kemanusiaan' ?


Dear parents,
please take a gud-gud-gud care of ur children...
Jgn biarkan dorg pegi kemana-mana sendirian...
bahayaaaaa lah weyyyy !
tp, nak letakkan salah tue 100 percent pde parents pun tak boley jugak !
ade certain kes yg laen cta nyer...
hurmm...
nowadays, takde perkara yg mustahil lah!
antara yg b'kaki dua dgn b'kaki empat pun dh tak bpe dpt nk bezakan...
kdg-kdg tue, yg b'kaki empat plak lagi elok sikap nye b'bnding yg b'kaki dua...
haihhh !
smoga yg b'salah akn mendapat balasan yg setimpal-timpal nye...


# Al-Fatihah buat adik Nurul Nadirah...


Thanks for reading!

0 comments: